Új és használtautó értékesítés:
Hétfő-Péntek: 8.00-17.00
Szombat: 9.00-12.00
Szerviz és alkatrész/tartozék raktár:
Hétfő-Péntek: 7.30-16.00
Központi telefonszám:
+3688590064
További elérhetőségek »
2017. október 4.

Megosztom:   Hybrid hónap egész októberben! Új hybrid modelljeinkhez most navigációs rendszert adunk ajándékba!* Főbb ajánlataink, ÉrtékŐr finanszírozással:* Ya...

folytatás »

2017. szeptember 21.

Megosztom:A HILUX ÖTVEN ÉVES VILÁGSIKERÉNEK ÁLLÍT EMLÉKET FRANKFURTBAN A TOYOTA   A Toyota Frankfurtban másik terepjáró legendája, a Land Cruiser legújabb generác...

folytatás »

Toyotám volt, Toyotám van, Toyotám lesz!

További vélemények »

A szenvedély visszatért! Toyota GT86

2012. augusztus 7.
Megosztom:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Itt a Toyota GT 86

Passion is back….

A határtalanul lelkes mérnökcsapat a klasszikus sportkocsi-élmény tisztaságát szem előtt tartva tervezte meg az autót. A versenyeken tökéletesített, a legigényesebb rajongók magas elvárásaihoz igazított GT86 modellben tovább él a Toyota összes egykori sportkocsijának szellemisége, és ezzel hamisítatlan, magával ragadó vezetési élményt kínál.

A GT86 tervezése során fontos szempont volt, hogy az autót minden felhasználó könnyen a saját igényeihez formálhassa. Ennek érdekében az új modellben a lehető legkevesebb elektronikus menetdinamikai berendezés működik, így a GT86 viszonylag egyszerűen személyre szabható.

A mérnökök még a nagy teljesítményű gumiabroncsok alkalmazását is elkerülték a GT86 fejlesztésének legfőbb célkitűzése érdekében. E célkitűzés pedig nem más, mint az autózás vegytiszta élvezete.

A 86-os szám

A típusjelzésben szereplő szám egyfelől tisztelgés a Corolla Levin AE86 lenyűgöző vezethetősége, illetve tulajdonosaival és szerelőivel ápolt egyedi, szoros kapcsolata előtt. Másfelől viszont egy egészen más, meghatározó szerepet is játszott a Toyota új sportkocsijának fejlesztése során.

Az AE86 Corolla

A japánok egyik kultuszautója jelenleg is az 1983-tól gyártott élményautó, de Európában is szép sikersztorivall büszkélkedhet az AE86 Corolla Levin és Trueno változat. Rally és túraautó versenyeken a privát csapatok előszeretettel nyúltak a típushoz, de gyári támogatással is szerepelt a japán JGTC bajnokságban. Nem hivatalos támogatással az utcai harcosok és a hegyi vagányok is előszeretettel kalandoztak vele, ám az igazi áttörését a japán legendának Keiichi Tsuchiya-nak köszönheti. A drift autósport egyik alap autójának számít és a mai napig is csodájára jár bárki aki megpillant egy ízig-vérig driftre átalakított példányt.

Szerencsés előjelnek tekinthetjük, hogy a jármű gyári fejlesztési kódja is 086A volt. A boxermotor azonos furat-löket aránya (86 mm x 86 mm) nemcsak műszakilag ideális, hanem a Toyota 2,0 literes sportmotorjainak gazdag hagyományához is hű. A Toyota 2000GT legendás 3M motorja, vagy a Supra 1G-G erőforrása mind soros hathengeresek voltak, azonos furat-löket aránnyal (75 mm x 75 mm).

A Celica és az MR2 soros négyhengereseiben szintén négyzetes furat-löket aránnyal (86 mm x 86 mm) találkozhattunk.

Sőt még a GT86 krómozott kipufogóvégének átmérője is pontosan 86 mm… 😎

Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsik fél évszázados hagyománya ihlette

A Toyota ötven éven át alkotott olyan izgalmas, vezetőközpontú, orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsikat, amelyek legalább annyira népszerűek voltak a nagyközönség körében, mint amilyen sikeresek a versenypályákon.

E gazdag sportautós múlt három meghatározó modellje: a Toyota Sports 800, a Toyota 2000 GT és az AE86 legkiválóbb tulajdonságai születtek újjá a GT86 személyében.

A GT86 a világ egyetlen boxer-orrmotoros, hátsókerék-hajtású modellje – ám nem a legelső. Ez a dicsőség a Toyota kéthengeres, boxermotoros Sports 800 modelljét illeti, aminek fejlesztését 1962-ben kezdte meg a vállalat.

Kompakt karosszériájával és kivételesen kedvező üzemanyag-fogyasztásával a Sports 800 rendkívüli sikereket könyvelhetett el a hosszú távú versenyeken. A boxermotor alacsony tömegközéppontja, valamint az orrmotoros, hátsókerék-hajtású konfiguráció ideálisnak számított egy élvezetes vezethetőségre termett autó esetében. Éppen ezért kapta meg ugyanezt – a Toyota Sports 800 óta most először alkalmazott – elrendezést a GT86.

A soros hathengeres, kétliteres motorral hajtott, gyönyörű 2000 GT kupé a Tokiói Autó Kiállításon mutatkozott be 1965-ben, világszerte megalapozva a vállalat sportautó-építői hírnevét.

A modell formavilága még ma is kifinomultnak, vagánynak, frissnek számít. A GT86 tervezése során egy 2000 GT modellt állítottak a fejlesztés alatt álló új sportkocsi agyag makettje mellé. A dizájnerek anélkül folytatták munkájukat, hogy konkrét utasításokat kaptak volna, néha rápillantva a 2000 GT-re. Így aztán a GT86 formatervét áthatja a 2000 GT szellemisége – anélkül, hogy az újonc másolta volna nagy elődjét.

Az AE86-tól alkatrészt nem, csupán szellemiségét örökölte a GT86. Az AE86 korántsem volt extrém sportkocsi: szerény árú modell volt, tömeggyártású motorral és kompakt, orrmotoros, hátsókerék-hajtású hajtáslánccal.

Együttműködés a Subaruval

A Toyota és a Subaru 2005-ben kötött együttműködési megállapodást. Ekkor merült fel az ötlet, hogy megalkossanak egy autót, amely tökéletes jelképe lehet az együttműködésnek – egy igazi, belépő szintű sportkocsit.

Miután a döntés megszületett, nem is volt kétséges, hogy a születendő modell egy orrmotoros, hátsókerék-hajtású, bokszer-motorral hajtott autó lesz. Mindkét fél egyetértett abban, hogy ez a hajtáslánc hihetetlen vonzerőt jelent majd az új modell vásárlói számára.

A GT86 megvalósíthatósági tanulmányát 2006-ban kezdték elkészíteni; a Toyota munkatársai mind a terméktervezés, mind pedig a dizájn terén kulcsszerepet játszottak. A ‘Team 86’ néven működő Toyota-Subaru mérnökcsapat közösen dolgozott a fejlesztési program feladatain.

A műszaki tervezést a Subaru irányította, számos alapvetően fontos munkafázisban – például a motor, a váltómű vagy a futómű tervezésében – felhasználva a Toyota technológiáit és know-how-ját. A teszteket a Toyota és a Subaru munkatársai közösen végezték a világ különféle országútjain és versenypályáin, tökéletesre hangolva az autó teljesítményét és menetdinamikáját.

Az alapvető vezetési élményt azonban mindkét vállalat külön-külön, a saját filozófiája szerint formálta meg. Mérnökeink a Toyota tesztpilótáinak közreműködésével végezték el az autó finomhangolását, aminek eredményeként egy különlegesen agilis, gyorsan reagáló, precízen irányítható, magabiztosan stabil autó született, amely az autózás vegytiszta élményét nyújtja.

Galéria

Toyota modellek

Corolla RAV4 Hilux Land Cruiser
Aygo Verso Proace VAN Proace Verso
Avensis Yaris Prius IV Auris
C-HR  
 

Szolgáltatások

 

Hírek

 

Kapcsolat

Toyota Veszprém

Központi telefonszám:

+3688590064

További elérhetőségek »

©2017 Autóház Veszprém - Toyota márkakereskedés és szerviz I Kapcsolat I Felhasználási feltételek
toyota.hu